Iets voor niets - een nieuwe banner voor Bewust Delft en een gratis Bewuste Wandeling voor jou!

Nieuwe banner dankzij de Beursvloer

Bewust Delft heeft deze week een nieuwe banner gekregen, dankzij een mooie match tijdens de Beursvloer 2019. Rodi Media z-h en Bewust Delft ontmoetten elkaar tijdens deze ‘beurs met gesloten beurzen’. Een prachtige match, want de oude banner was tijdens de Lentefair bezweken onder een windvlaag.

 

Esther Hasselman van Bewust Delft:

“Ik wilde graag in de lokale krant, om heel Delft te laten weten dat zij bij ons online en offline platform terecht kunnen als ze bewust(er) willen leven, maar niet weten waar en hoe. Ons netwerk van bestaat pas sinds begin 2019 en we kunnen wel wat tamtam gebruiken. Ik sprak Hanneke Klok van Rodi Media z-h hierover aan.
“Heel verrassend was het tegenaanbod van Hanneke Klok. Rodi Media bood ons een mooie rollup-banner aan, zodat we hiermee zelf die tamtam kunnen maken.”

 

Toevalstreffer?

Toeval of niet, op de jaarlijkse Lentefair bij de Papaver, begin april, waar Bewust Delft ook aanwezig was om haar nieuwe platform aan een bewust publiek te presenteren, was de oude banner bezweken onder een windvlaag. Waar ze niet om vroegen, waar wel kregen, was precies waar ze eigenlijk behoefte aan hadden. Als tegenprestatie vroeg Rodi Media z-h niet meer dan een eervolle vermelding. Bij deze. Dank jullie wel!

 

De beursvloer en deze mooie match zijn prachtige voorbeelden van dat er soms mooie dingen kunnen ontstaan, zonder dat hier altijd direct geld mee gemoeid is. 

 


Leden van Bewust Delft zijn heel blij met de mooie nieuwe banner, met gesloten beurs door Rodi Media z-h ter beschikking gesteld. 

 

‘Iets voor niets’

Die Beursvloer is een interessant fenomeen. In een wereld waarin het succes vaak in geld wordt uitgedrukt is dit een markante uitzondering: bedrijven delen hier waardevolle dingen uit, vaak met een symbolische tegenprestatie. Je zou kunnen zeggen, voor niets? Bij navraag licht Rodi Media z-h toe dat zij een sociale onderneming zijn en het fijn vinden om non-profitorganisaties te steunen met bijvoorbeeld een bedrijfspresentatie of een banner.

 

Hanneke Klok van Rodi Media z-h:

“Een ander voorbeeld van dit sociale-ondernemerschap is dat we op de afdeling verspreiding en signing ook mensen in dienst hebben met een beperking, zoals autisme. Dat bevalt zowel ons als de jongens zelf erg goed. Ze staan volop in het werkproces en zijn goede krachten. Ze hebben wel veel begeleiding nodig, maar hebben het reuze naar hun zin.”

 

Bewust Delft maakt vaak mee dat ondernemers belangeloos meewerken aan een initiatief dat bijdraagt aan bewust(er) leven. Toch zijn het ondernemers, die uiteindelijk een boterham willen verdienen. Goed doel of niet, de schoorsteen moet ook blijven roken!

 

Marja van Rossum, lid van Bewust Delft, vraagt zich als bewuste ondernemer af of ‘iets voor niets’ echt bestaat. Wanneer en waarom doe je ‘iets voor niets’? Wat levert een bedrijfsactiviteit op, als het geen geld is?

 

Marja van Rossum van Groot Denkraam:

“Ik werk samen met creatievelingen; beeldend kunstenaars, dansdocenten, theatermakers, schrijvers, noem maar op. Mijn werkterrein is de culturele sector. De meeste mensen die ik ontmoet zijn ondernemers die met hart en ziel bezig zijn met hun vak. De laatste tijd is er behoorlijk wat discussie over wat in de sector al veel langer speelt: wat te doen als je wordt gevraagd om ‘iets’ voor ‘niets’ te doen? Omdat je het toch zo leuk vindt? Voor een boekenbon, een appel en een ei? Voor niets?

“Die kwestie leeft onder mijn vrienden en collega’s. We worstelen er soms mee. En soms ook helemaal niet. Pas hoorde ik iemand zeggen dat je altijd de drie P’s in je achterhoofd moest houden. En dat je pas ja moet zeggen als de activiteit voor jou twee van de drie P’s oplevert: Plezier, Poen en Prestige.

“Waarbij ik meteen dacht dat plezier er voor mij altijd bij moet horen. Poen is fijn, maar soms niet het belangrijkste. Prestige vind ik een bijzonder soort P. Waar staat die eigenlijk voor? Aanzien, dat anderen doorvertellen hoe goed je bent? Of voor iets waar ik zelf supertrots op ben?

“Ik kreeg het gevoel dat er nog iets mist. Dat er misschien nog wel een paar P’s bij mogen, in dat rijtje. Welke dan? Daar wil ik het graag nog eens uitgebreid over hebben tijdens de bewuste wandeling in juni!” 

 

Gratis Bewuste Wandelingen

Vanaf september organiseert Bewust Delft  elke tweede zaterdag van de maand een wandeling die voor iedereen toegankelijk is. Leden van Bewust Delft begeleiden deze wandelingen met wisselende thema's. We starten om 10.30 en zijn rond 12.30 uur klaar. Het laatste half uurtje is er gelegenheid om samen iets te drinken bij de verzamelplaats. De data, thema's, verzamelpunten en het aanmelden vind je op de website van Bewust Delft. 

Bewust Delft coördinatoren

Plaats hier je reactie!


Je bericht wordt verzonden...